Startapi – Kako da postanete interesantni investitorima?

Startapi – Kako da postanete interesantni investitorima?

Većina startapa se susreće sa istim problemom – nedostatkom finansija za razvoj biznisa i izlaska na tržište. Čak 80% startapa nestane pre nego što i krene sa konkretnim radom. Temu zašto startapi propadaju smo već dotakli, a sada smo za vas pripremili i snimak predavanja koje će vam pomoći da naučite koje prednosti investitori očekuju da vaš startap ima da bi se odlučili da ulože svoj novac u vas.

Jedna od najvažnijih stavki koja investitoru pokazuje da ste ozbiljni i spremni za izlazak na tržište jeste zaštićena intelektualna svojina (IS). Ona obezbeđuje vašem startapu kompetitivnu prednost i prepoznatljivost na tržištu, ali vam pruža i značajnu prednost tokom pregovora o uslovima finansiranja sa investitorom. Vrednost intelektualne svojine je upravo u činjenici da ona povećava šansu za uspehom startapa u budućnosti.

Važno je da znate da investicioni fondovi razumeju vrednost i važnost intelektualne svojine, jer su svesni da ona obezeđuje startapu jasno definisano tržište, prednost nad konkurencijom, a samim tim i veću vrednost startapa u odnosu na druge startape koji im se obraćaju za pomoć. IS vam stoga ne omogućava samo da dođete do sredstava, već i da dogovorite bolje uslove finansiranja sa investitorom, jer je investitoru važno da bude siguran da vaša genijalna ideja nije već nečija. Još jedna od važnih stavki od koje polaze investitori je i statistika. Ona pokazuje da je verovatnoća uspeha startapa sa patentom 30%, dok je ta verovatnoća samo 8% ukoliko startap ne poseduje patent. Uviđate li razliku?

O ovoj temi detaljno je govorio g. Patrik Pjer, potpredsednik kompanije Questel, sa višegodišnjim iskustvom u radu sa startapima, intelektualnom svojinom, transferom tehnologija, analizom tržišta.

Savete i osnovne korake u kreiranju biznis plana, analize tržišta i pripreme informacija važnih za investitire pogledajte na snimku predavanja koje je g. Pjer održao u Beogradu.

Ako mislite da vaš startap još uvek nije zreo za investititore, možda vam crowdfunding može pomoći da realizujete vašu ideju.

Autor: Olga Jovanović, menadžer za transfer tehnologije