Crowdfunding 2 u 1- izvor finansiranja i alat za analizu tržišta

Crowdfunding 2 u 1- izvor finansiranja i alat za analizu tržišta

Imate istraživački duh i sanjete da vaša inovacija osvoji svet? Sigurni ste da bi se u nju svi zaljubili samo ako bi čuli za nju? Ako je vaš odgovor DA, onda je crowdfunding sjajan način da dođete do sredstava i predstavite svoju inovaciju čitavom svetu!

Kako vam crowdfunding može pomoći da realizujete ideju? Crowdfunding je alternativni model finansiranja koji se zasniva na sledećem principu – Crowd (masa, grupa ljudi), Funding (finansiranje), tj. finansiranje od strane velikog broja ljudi. Osim toga što se na ovaj način prikuplja novac za realizaciju projekta, crowdfunding je i dobar alat za analizu tržišta. Što je veći broj ljudi koji je podržao vašu inovaciju, to je potvrda da interesovanje i potreba tržišta za nju postoje jača. A nikada nije loše stati pred potencijalnog investitora sa konkretnim brojevima i dokazima o postojanju tržišta, zar ne?

Više o crowdfunding-u, primerima uspešnih kampanja u inostranstvu i kod nas, projektu CrowdFunding to MainStream Innovation – CrowdStream, na kom učestvuje Univerzitet u Beogradu, a koji započinje promene na tržištu finansiranja i olakšava pristup ovom alternativnom izvoru finansiranja u Srbiji, pogledajte na videu Crowdfunding – An Alternative Source of Financing Innovation.

Ukoliko vas je ova tema zainteresovala, Centar za transfer tehnologije Univerziteta u Beogradu je prava adresa za sve informacije u pogledu mogućnosti finansiranja i plasmana vaših proizvoda i ideja.

Autor: Olga Jovanović, menadžer za transfer tehnologije